Linkek a témában:
Peugeot iOn villanyautó teszt - Zöldségeskert a belvárosban
Hogyan lehet ilyen címet adni egy villanyautó tesztjének? Most, hogy leültem, hogy tapasztalataimat „papírra” vessem, s átadjam az érdeklődőknek az iOn bemutatását a fotók újranézésével kezdtem, s azon vettem észre magam, megint mosolygok, hozza vissza azt a derűt, amit az egymással töltött egy hét alatt adott.
Tartósteszten a Vezessnél
Több mint egy hónap is eltelt már úgy, hogy napi használatban szolgál nálunk a Peugeot iOn elektromos autó, és csak most kaptunk észbe, hogy még nem is írtunk róla semmit. Őszinte leszek: eszünkbe sem jutott. Mintha mindig is ezzel jártunk volna, olyan természetességgel visszük el és dugjuk a konnektorba nap mint nap.
Az sem baj, ha 600 forint a benzin
Két nagy ellensége van a hatótávon kívül: a nyomvályú és a szél. A hatszáz kilométeres teszt során képet kaptam az autó jó és rossz tulajdonságairól. Tudom miért szeretni és tudom miért gyűlölni. Egy biztos: minden feltöltés után 130 kilométer környékén tudtam tartani a maximális hatótávot (klíma, világítás nélkül, főleg egyedül használva).
Villanyautóval a Balatonra? Megcsináltuk.
Ügyeskedve, némi autópályázással első körben 125, visszafele 136 kilométeres hatótávot sikerült (klíma és fűtés nélkül) elérni a főváros és a Balaton keleti csücske között, azaz még némi ráhagyás is maradt a telepekben.
Meghatározás
A négyajtós, négyszemélyes, nulla károsanyag kibocsátású elektromos iOnt 2010 végétől kezdik forgalmazni Európában, hazánkba várhatóan 2011 év elejére érkezik. Teljesen feltölteni 6 óra alatt lehet (fali konnektorból is tölthető), s egyszerre 150 km-t tud megtenni.